11 اصل ساده یک زندگی مشترک موفق

11 اصل ساده یک زندگی مشترک موفق

خانه و خانواده | 11 اصل ساده یک زندگی مشترک موفق زندگی زناشویی موفق اصول ساده ای دارد که نیاز به اجرا، استمرار و دلسرد نشدن دارد، اصولی که شما هم با رعایت کردن آن می توانید یک زندگی مشترک موفق داشته باشید.
 

با هم اصول ساده ای را مرور می کنیم که به شرط استمرار و دلسرد نشدن تغییرات مثبت فراوانی در زندگی مشترک شما خواهد داشت. متاسفانه ما ایرانی ها کمی منفی نگر، مخصوصا در زندگی مشترک هستیم و زود خسته می شویم، باز هم تاکید می کنم، اگر میخواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، لطفا از اجرای این اصول خسته و دلسرد نشوید و تا رسیدن به نتیجه ادامه بدهید.

در حد توان انتظار داشته باشیم؛

توقع خود را در حد توان همسرتان نگه دارید، البته کم کم برای پیشرفت و بالا رفتن توان او تلاش کنیم.

فرصت بدهیم؛

به اندازه کافی وقت برای تغییر هست، عجله نکنید، صبور باشید و به اندازه کافی به همسر خود وقت دهید.

سرکوفت نزنید؛

متاسفانه خیلی از ما ایرانی ها این ایراد را داریم و مدام به هم سرکوفت می زنیم و با این کار تیشه به ریشه رابطه می زنیم، سرکوفت نزنید مخصوصا در هنگام بگومگو های زندگی زناشویی.

مهم بودن و مطالعه؛

زندگی مشترک برایتان مهم باشد، سعی کنید در زمینه رفتار با همسر خود مطالعاتی داشته باشید، در اینترنت جستجو کنید، کتاب مطالعه کنید و یا از تجربه افراد موفق استفاده کنید.

مقایسه نکنید؛

مثل کسی که از یک شیر درنده فرار می کند از مقایسه کردن فرار کنید، چه در ذهن تان و چه در بیان، به هیچ وجه این کار را نکنید، همسر شما بهترین مورد برای شما بوده است، این را بپذیرید و با همین همسر سعی کنید زندگی را برای خود شیرین کنید، نه با فکر کردن به چیزها و افراد دیگر.

ارتباط را حفظ کنید؛

از حال هم با خبر باشید، در طول روز به همسرتان زنگ بزنید یا پیامک بدهید، با هم صحبت کنید و در مورد موضوعات مختلف نظر همسرتان را بخواهید.

توهین نکنید؛

به همسرتان، خانواده او و کسانی که به آنها علاقه دارد به هیچ وجه مخصوصا هنگام ناراحتی توهین نکنید، توهین مخصوصا در دل خانم ها می ماند و بروز نمی دهند و کم کم رابطه شما را خراب می کند. مطلبی چند روز پیش روی سایت رفت که استقبال فراوانی از آن شد ، پیشنهاد می کنم آقایان این مطلب را هم با کلیک روی لینک زیر بخوانند:

4 رفتار نادرست آقایان ایرانی در خانه!

گذشت کنید؛

اگر الان تعدادی از کسانی که فوت کرده اند زنده شوند به ما خواهند گفت که دنیا هیچ ارزشی ندارد، باور کنید آنقدر دنیا با ارزش نیست که بخواهیم کینه به دل بگیریم و خود و دیگران را اذیت کنیم، گذشت کنید.

دنبال بهانه باشید؛

تعجب کردید؟ بله دنبال بهانه باشید ولی برای تعریف از همسر خود، دنبال بهانه باشید برای گفتن یک جمله محبت آمیز، دنبال فرصت باشید برای کمک کردن به همسرتان.

مودبانه شوخی کنید؛

دوست عزیز! همسر شما مثل دوست شما نیست، لطفا اگر هم شوخی می کنید شوخی های مودبانه و متناسب با شأن همسرتان انجام دهید، اگر می خواهید هر شوخی به ذهنتان می رسد بکنید ، پس همان بهتر که شوخی را کنار بگذارید! بعضی از دعواهای زندگی زناشویی از همین شوخی ها شروع می شود! مخصوصا خانم ها خیلی گلایه می کنند که همسرانشان با آنها شوخی های بد می کنند، لطفا از این کارها نکنید!

گوش بدهیم؛

وقتی همسرتان دارد صحبت می کند و درد دل می کند لطفا حاشیه نزنید و وسط صحبت هایش نپرید.




Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:54 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.